.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بيانيه جمعی از احزاب گلستاني پيرامون اتفاقات اخير استان
مي دانيم كه استان گلستان به اعتبار پيشينه تاريخي و برخورداري از وجود اقوام و فرهنگ ها و مذاهب متنوع و مهاجران ساير مناطق و هم به دليل دارا بودن علما ي روشن ضمير و روشنفكران اگاه و مردمي از نوادر استانها ي پيشتاز در امر انقلاب ...

تعدادي از احزاب فعال استان گلستان با صدور بيانيه اي مواضع خود پيرامون اتفاقات اخير استان از جمله تهديد مطبوعات را اعلام كردند . متن اين بيانيه به شرح ذيل است .
ولتكن منكم يدعون الي الخير يامرون بالمعروف و ينهون عن المنكر....
مردم شريف استان گلستان همانطور كه مستحضريد ضمانت سلامت عملكرد هر نظام مردم سالار رهين نظارت مستمر و ازادانه و اگاهانه شهرونداني است كه در فرايند انتخاباتي رقابتي و ازاد  اركان نظام را مستقر و تثبيت مي نمايند . در پرتو چنين نظارت موثري است كه اصلاحات در صدر برنامه هاي مردمي و احزاب    خاصه احزاب اصلاح طلب قرار مي گيرد . اقدامات كم سابقه و بعضا بي سابقه اي كه از اغاز سال 86 در اولويت كار افراطيون متصل به قدرت پيدا و پنهان قرار گرفت   در حقيقت توسل به شيوه كهنه و پوسيده تهديد و ارعاب و محدود كردن نهادها و تشكل ها و احزاب و مطبوعات دلسوز و علاقمند به نظام و خدمتگزار مردم مي باشد .اگر چه سال 86 با ايده تلاش براي اتحاد ملي و انسجام اسلامي اغاز شد ولي همزمان رويكردي متناقض با شتابي محيرالعقول و با تمسك به توده گرايي و به مدد درامد استثنايي نفت شكل گرفت تا روزهاي سخت و شكننده اي را براي اين ملت ترسيم كند . فرزندان اصلاح طلب شما كه علاوه بر تحمل شدائد و شكنجه ها و محروميتهاي عصر طاغوت  پرچمداران انقلاب ومبارزه و ظلم ستيزي بوده و قريب به اتفاق انان در دفاع مقدس و ساير كانون هاي خدمت ازموده شده اند  با قبول همه محروميتها براي تحقق ارمانهاي نخستين خويش با اقتضائات و فرايند تحول جهاني كمر همت بسته   و عليرغم پيوند مشترك توطئه هاي استكباري با كانونهاي تحجر و نفاق و واپس گرايان متوهم در جستجوي استيفاي حقوق اساسي شهروندي و فردي و اجتماعي هستند . و اين در حالي است كه بسياري از ايشان طي ماههاي اخير بطور رسمي با محدوديت ها  تهديد ها  احضار ها ودادن نسبتهاي ناروا بگونه هاي مختلف و يا با دستگيري مواجه شده اند .
مي دانيم كه استان گلستان به اعتبار پيشينه تاريخي و برخورداري از وجود اقوام و فرهنگ ها و مذاهب متنوع و مهاجران ساير مناطق و هم به دليل دارا بودن علما ي روشن ضمير و روشنفكران اگاه و مردمي از نوادر استانها ي پيشتاز در امر انقلاب و اصلاحات محسوب مي شود. انانكه به شيوه هاي حذف و سركوب متوسل مي شوند درصدد انند تا در يك فضاي منفعل با هجوم به كانونهاي اصلي و اساسي نظارت سازماندهي شده نقاد و اگاه به خيال خويش فضاي جامعه و بويژه انتخاباتي كه در پيش است را بنفع خود مصادره كنند .حال اينكه جامعه زماني قادر به انتخاب صحيح  ازاد ورقابتي است كه بدور از هيجان افريني و انفعال و استرس سياسي و بدون تهديد و ارعاب   سازماندهي شود و چنين امري به يقين  به تثبيت تشكلها و احزاب و تقويت انها  باز ميگردد . روشن است كه سياست بد خواهان و دشمنان ملك و ملت   تنگ كردن حلقه حاميان نظام و افزايش شكاف دولت و ملت و اخراج هاي حساب شده پرچمداران انقلاب و روشنفكري از قلمرو نظام است . گاه چنين سياستي ميتواند بدست كساني اجرا شود كه علي الاصول بايد حافظ و مقوم اين نظام باشند! ما ضمن تبري جستن از هر دشمن تعريف شده اي جان و ابرو و هستي خويش را به اعتماد ملت و اموزه هاي ديني و يكپارچگي فرهنگي و مواريث تاريخي گره زده و اعلام مي كنيم :
1-   احضار  دستگيري  تهديد  اعمال محدوديت ايراد اتهام و ترويج توهم توطئه سياستي ضد وحدت و همراهي با دشمنان ديرينه ملت است . احزاب اصلاح طلب فاقد ارگان  روزنامه و رسانه فراگير و ازادند . اما در استان گلستان همين اندك مطبوعات فعال در حوزه نقد را هم بر نمي تابند مطبوعاتي كه گردانندگان انها از نوجواني از ايثار گران و وفاداران به انقلاب بوده و در سخت ترين شرايط به امر خطير رسالت مطبوعاتي خويش مبادرت مي ورزند .اينك برخي از اينان  دمادم به دادگاهها   فرا خوانده مي شوند !! اگر چه ما همواره خود را ملتزم به قانونمداري مي دانيم اما رواداري و تعامل را هم حداقل انتظار خود از مسئولان محلي دانسته و انتظار داريم متوليان امر قضا به اقتضاء شرايط و ضرورت تقويت مطبوعات كه سفيران هميشه بيدار افكار عمومي و اينه انديشه مردمي اند  امنيت اصحاب رسانه را در استان تضمين كنند تا التهاب و محدويتها به حداقل ( دافعه در حد ضرورت ) ميل كند .
2-   اهتمام به استيفاي حقوق شهروندي و نقد حكومت و حاكمان  جوهرو اولويت نخست همه احزاب اصلاح طلب است . هر گونه تهديد و فشاررا براي تضعيف احزاب و تشكلهاي مدني به معني مرگ نظارت و هجوم به عقلانيت سازماندهي شده جامعه  مي دانيم و مصرانه خواهان تجديد نظر در سياست هايي از اين قبيل مي باشيم .
3-   ما خود را پشتيبان و ناظر وفادار به جمهوري اسلامي  مردم و فرهنگ جمعي و ايده ايران براي همه ايرانيان ميدانيم .ايراد نسبتهاي ناروا و بيگانه پرستي و ضديت با فلان و بهمان را حربه اي براي شكستن ستونهاي وفادار به انقلاب و اب به اسياب دشمن ريختن مي دانيم و از همين منظر در استانه انتخاباتي كه در پيش است دلسوزانه به همه از جمله متوليان امنيتي و انتظامي توصيه مي كنيم از اقداماتي كه منجر به محدود ساختن احزاب و تشكل هاي مدني ميشود پرهيز كنند .
4-   تمام تشكل هاي استان در تمام فرصت ها با سعه صدر و بدون مطالبات ويژه از مديران استان اماده گفت و گوي شفاف  در شرايطي برابر مي باشند و از همين طريق اعلام امادگي مي كنند كه مهياي ميزباني و برگزاري چنين نشست هايي بطور مستمر و با رويكرد برگزاري انتخاباتي سالم  رقابتي و اگاهانه و همگاني هستيم .
5-   از تريبونها  مطبوعات  محافل و ساير تشكل ها و احزاب و جريانهاي مخالف و مدعي نظام انتظار داريم ضمن انعكاس و انتقال صحيح امور و ترويج اطلاعات دقيق و ايجاد فضاي باز بر تحقق ارمانهاي حزبي اهتمام ورزند تا غرض ورزي ها   كينه توزيها و سياست حذف و ندانم كاري ها و ناكارامدي ها بيش از پيش بر فضاي عطر اگين جان اين ملت كه  بنحو شايسته از حقوق خود برخوردار نگرديده و منتظر فرجي هست   نشود .
 

جبهه مشاركت منطقه گلستان – كانون حزب الله گرگان – سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي شاخه گلستان –كانون نو انديشان گلستان – حزب مردم سالاري گلستان .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.113 seconds.